Po čtyřech měsících ukončil svou činnost projekt, který jsme vám již podrobně představili. Z mapy Jeleního ostrova se server přesunul do Slovenského Bánova, což bylo pro hráče zcela nové prostředí. Také server přinesl novinku v podobě házení si kostkou a odvíjení příběhu s tímto prvkem náhody. Přes to všechno tento příběh skončil.
Uvedu zde vyjádření majitele serveru:
Přátelé,
H3MII
po dlouhé diskuzi jsme se rozhodli, že budeme s největší pravděpodobností směřovat k ukončení projektu PigeonPlay na dobu neurčitou. Vede nás k tomu několik skutečností:
– změny v našich IRL životech
– markantní zdražení služeb od providera a neustálým změnám podmínek z jeho strany
– toxicita cz/sk scény na kterou už jsme asi staří
– už nás unavuje neustále opravovat, optimalizovat a hledat proč to #@!x##** DayZ zase padá
– není takový zájem od hráčů jak jsme si přáli
Jsme opravdu vděční za sice malou, ale o to intenzivní komunitu, která zde vznikla a aktivně hraje. Velice si vážíme každého hráče, kterého projekt harcode survivalu s mírnými sci-fi prvky chytnul. Stálo nás to stovky hodin skriptování, retexturování a plánování. Bohužel kombinace bodů sepsaných výše, finanční stránky a změnách v našich IRL životech vyústila v to, že už v tom už nechceme pokračovat. Mrzí nás, že jsme nemohli ukázat plný potenciál našeho konceptu, kvůli nedostatku času a hráčů. V budoucnosti se možná k DayZ RP opět vrátíme a server znovu spustíme, pravděpodobně ale už na mezinárodní úrovni.
V tento moment je situace taková, že kvůli změnám smluvních podmínek jsme byli nuceni ukončit spolupráci s providerem. Zálohu máme. Pokud bude od aktivních hráčů zájem tak jsme schopni pustit server na jiném hostingu cca od pondělí do konce prosince. Rádi to uděláme a nastavíme, ale narovinu chceme otevřít diskuzi s aktivními hráči, zda to má na ten měsíc vůbec smysl (armádní event a návštěvy hight end lokací). Ale měsíční přechod k novému providerovi je finančně opravdu intenzivní a nevíme zda to má smysl.
Ještě jednou vám všem aktivním hráčům moc děkujeme. Vážíme si toho, že se vám PigeonPlay koncept líbil.
Na serveru se mi hrálo dobře. Mapa ale byla roztahaná, veliká, což znamenalo, že jsem se tam sporadicky s někým setkala. Líbilo se mi, že po spawnutí jsme dostali určité finance a byl tam dostupný obchod s itemy, takže jsme si mohli do začátku pořídit nějaké vhodné oblečení nebo základní výbavu. To je výhoda, protože v RP chcete od začátku nějak slušně vypadat a mnohdy nemáte jinou šanci, než strávit hodiny hledávám např. černého klobouku. Jako jo, to k tomu prostě patří, ale dokážu ocenit tento prvek.
Jak na tom byl onen nový prvek – házení kostkou? Jelikož jsem nebyla na serveru z pohledu admina a neměla jsem takový vhled do problematiky, abych ji mohla posoudit, optala jsem se jednoho z pomocných adminů a poprosila ho o zhodnocení. Podle jeho vyjádření bylo házení kostkou komunitou přijato pozitivně a fungovalo. ,,První nešťastně hozené kostky jsme promíjeli, ale pak už nekompromisně padala CKčka,” komentoval situaci HoraTio.
Na server vzpomínáme v dobrém a kdo ví, třeba se jednou situace změní a budeme psát o jeho návratu.