Rubriku Zahraniční inspirace jsem zakládala právě pro takové projekty, jakým je třeba server Tales Of Emerald – abych mohla ukázat originální a u nás nevídané pojetí RP. Přenést atmosféru a kulisy Skyrimu do DayZ je něco, co zní jako šílený nápad. Přesto se tato myšlenka v něčí hlavě uchytila a nakonec dostala i svou reálnou podobu.
Odvážná dobrodružství a boj s jazykovými bariérami
Váš příběh, jak bývá v Elder Scrolls, začíná v zajetí. Jakou cestou se vydáte a kým se stanete záleží jen na vás. Hra nabízí zcela přepracované prostředí, předměty mají autentický vzhled středověkého světa, a vy si můžete obléknout látkové oblečení či nablýskanou zbroj, ovládnout zdejší magii, poznávat a učit se různá kouzla, kochat se nádhernou podzimem začarovanou přírodou, navštěvovat malebné vesnice, ale také se vypořádávat s nepříjemnými protivníky různých forem.
Drobnou překážkou k hraní může být jazyková bariéra – server je ruský a i když většina hráčů je s vámi ochotna komunikovat anglicky, není to zde pravidlem a nevyhnete se situacím, kdy zkrátka uslyšíte ruské dialogy. Je to velký problém? Jak pro koho. Ve světě Elder Scrolls také existují rozličné jazyky a ne každý ovládá společnou řeč. Nicméně server je otevřený a nemusíte si ani podávat přihlášku. Stačí se připojit se správnými módy.
Co ještě můžete na serveru zažít:
prozkoumávat nebezpečné dungeony
plnit questy
najít oblivionský portál
používat některá oblíbená kouzla ze Skyrimu
páčit zámky
nahánět s nožem Blátokraby
bojovat s ledovými Atronachy, pavouky, červy, vlkodlaky a další havětí
míchat lektvary
těžit a zpracovávat suroviny
vyrábět nástroje a další předměty (vč. armorů)
opít se v pivnici
a mnoho dalšího
Obrazy vydají za tisíce slov
Vzhledem k tomu, že jsem nedokázala najít uspokojivý plugin na galerii obrázků přímo na web, využila jsem externí službu. Screenshoty si pohodlně prohlédněte na imguru.
Vzhledem k tomu, že Discord byl v Rusku zablokován kvůli šíření nelegálního obsahu a Telegram může představovat bezpečnostní rizika, rozhodla jsem se pro komunikaci s někým, kdo má přístup k VPN. Tímto způsobem se mi podařilo získat exkluzivní rozhovor s členem vedení projektu, který vystupuje pod přezdívkou Скеля (Skeletoshaa).
Jak dlouho jste pracovali na vývoji tohoto projektu a proč jste si vybrali Skyrim? Máte k němu nějaké emotivní vazby?
Na projektu jsme strávili přibližně 3-4 roky. Původně jsme začínali s módem, který týkal klasického středověku. Dokonce je stále k dispozici pod názvem „Dark medieval age“. Skyrim poskytuje větší rozmanitost a volnost, pokud jde o vývoj a hraní.
Na serveru máte velmi pěkně zpracované vizuály, přepracované předměty a vizuály postav. To muselo být náročné. Je to výsledek vaší vlastní práce, nebo jste si to nechali udělat na zakázku od někoho, kdo vytváří módy?
Modely a objekty byly přeneseny přímo ze Skyrimu, některé modely byly zakoupeny na stránkách prodávajících 3D modely. Některé jsme vyrobili sami.
Co bylo na vývoji nejtěžší?
Nejobtížnějším aspektem byla magie, kvůli které bylo nutné implementovat manu, a zároveň udělat nejen systém naučení se kouzel, ale zajistit spotřebovávání many při jejich sesílání. A i když to úplně nevypadá jako originál, je to více, než bylo v původním DayZ.
Co se týče příběhu světa – odehrává se ve stejném časovém období jako Skyrim, nebo má jinou časovou linii?
Události ve světě na našem serveru se odehrávají několik let po Skyrimu. U nás byli bouřní bratři poraženi, ale říše stále upadá. Nacházíme se na Smaragdovém ostrově (Emerald Island), severním území, na které říše vrhla své síly v zoufalé snaze získat magické kameny, jež by mohly podpořit její moc a sílu armády. Během rituálu na ostrově však došlo k magické katastrofě, která zničila hlavní město a donutila je vynakládat na něj stále více prostředků.
Co pro vás bylo klíčové při vytváření vlastního světa? Co jste museli udělat, aby byl dokonalý, věrohodný univerzu Elder Scrolls?
Originalita. Původně jsme zvažovali možnost jednoduše přenést mapu a objekty ze Skyrimu, ale to by zničilo samotného ducha objevování a dobrodružství. Všichni by už věděli, co kde je a jak to funguje, zatímco tady se vše odehrává pro hráče poprvé.
Když se podíváme na hráče na tomto serveru – je zde nějaká preferovaná rasa, nebo je to vyvážené?
Výběr rasy hráčů je do značné míry předvídatelný. V DayZ už si každý dostatečně zahrál za lidi, takže teď mají neuvěřitelnou touhu hrát za jakoukoliv nelidskou rasu, i když mají své nedostatky. V počátečních fázích to bylo náročnější – hráči vytvářeli aliance proti Khajiitům, ale kočky je nakonec přelstily.
Předpokládám, že vaši hráči jsou fanoušci DayZ RP, kteří zároveň milují Skyrim. Potkali jste mezi nimi i takové, kteří milují Skyrim, ale nikdy předtím nehráli DayZ?
Na našem serveru je mnoho hráčů, kteří si hru koupili jen kvůli našemu modu, a i běžný DayZ je pro ně překvapením. Většina však přichází z jiných RP serverů a jsou překvapeni a ohromeni obrovským rozdílem v přístupu a hratelnosti ve srovnání s ostatními servery.
Máte na svém serveru nějaká NPC? Můžeme se setkat s M’aiqem Lhářem (M’aiq the Liar)?
V současné době se přepracovávají questová NPC. Ale v budoucnu je možné, že někde v hlubinách ostrova vám mazaná kočka poví svou moudrost, nebo vás oklame.
Pokud by chtěli na vašem serveru hrát rusky mluvící cizinci, třeba z České republiky – je to aktuálně možné, nebo ne?Ptám se ohledně technických možností na základě existujících restrikcí a omezení.
Vstup na server je nyní volný, hlavní je, aby hráči dodržovali pravidla. Dříve bylo nutné napsat přihlášku postavy nebo vyplnit dotazník, ale teď stačí nainstalovat potřebné mody.
A odlehčená otázka na závěr: Co si myslíte o tom, když Khajiit doma chová kočku? Není to náhodou otroctví?
Khajiiti a kočky jsou odlišní, a i když ve světě Elder Scrolls může mít Khajiit kočičí podobu, není to totéž. A vezmeme-li v úvahu, že o kočku se musí starat, krmit ji a dělat vše ostatní, kdo je tu vlastně čí otrok?
Chcete si zahrát?
Zaujal vás server a chcete využít jeho otevřenosti k vlastní dobrodružné výpravě? Prvním krokem je připojit se na oficiální Discord serveru TES: Tales Of Emerald.
Pokyny, jak se dostat na server (přeloženo z jejich DC)
1.) přečíst si pravidla na jejich Discordu a seznámit se s LORE serveru – lore mají k dispozici na Google dokumentech, ale text je v ruštině a nedá se jednoduše zkopírovat a hodit do překladače (můžete to řešit přes OCR nebo Google překladač na mobilu – funkci s foťákem pro přímý přepis textu, který sledujete skrze kameru vašeho mobilu) – našla jsem také dokument, kde si můžete prohlédnout vzhled ras a jejich specifikace – další dokument – strom dovedností – no a ještě tady je kalkulačka dovedností 2.) stáhnout si módy: https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2850306383 https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=3039813476&searchtext=tales https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1559212036 3.) nastavit si ve spouštěči „player name“ podle rasy postavy (latinkou!) 4.) Server najdete podle názvu – „TES:Tales of Emerald“ nebo podle IP adresy: 217.8.127.238:2302
Přeložené základní povídání o rasách
Argoniáni (ještěří lidé) Pocházejí z provincie Argonia. Průměrný Argonián se vyznačuje silou a rychlostí nohou, což ho vede buď k povolání válečníka, nebo zloděje. Kromě toho se mezi touto rasou vyskytují jedinci, kteří mají sklony k magii. Díky tomu jsou Argoniáni všestranně zdatní.
Bosmeři (lesní elfové) Jsou velmi ohební a rychlí, což jim pomáhá nejen přežít, ale také využít své schopnosti v umění zlodějském. Bosmerové jsou také nejlepšími lučištníky v Tamrielu a vynikají jako zvědové. Bosmerové se živí výhradně masem a kanibalismus a lidožroutství mezi nimi nejsou považovány za hanebné.
Bretonci (míšenci lidé a elfů) Vášniví a výstřední, poetičtí a barvití, intelektuální a svéhlaví Bretonci cítí vrozený sklon k magii a všemu nadpřirozenému. Jsou obzvláště zběhlí v magii čarodějnických a restaurátorských škol. Kromě schopností ve studiu kouzel, umění očarování a alchymie.
Dunmeři (temní/popelaví elfové) Zástupci této rasy jsou všestranně rozvinutí. Pružnost jejich těl v kombinaci s vysokou inteligencí a silou jim umožňuje ovládat meče, luky a magii, což z nich činí všestranné bojovníky. Kromě toho mnozí z nich vynikají ve zlodějských a lupičských dovednostech.
Císařští (imperiálové, humanoidní rasa) Jsou známí svou vzdělaností a zdvořilostí. Nejsou tak fyzicky působiví jako Nordové nebo Orkové, ale jsou zkušení v diplomacii, obchodu a řemeslech. A vynikající výcvik a disciplína císařských legionářů (včetně bojových mágů) jim umožnily podmanit si všechny ostatní národy a rasy a vytvořit čas od času velké říše.
Khajiiti (kočičí lidé) Inteligentní kočkovité šelmy pocházející z provincie Elsweyr. Vyznačují se hbitostí a obratností. Khajiité jsou pravděpodobně potomky velkých pouštních koček. Jejich přirozená hbitost a akrobatické schopnosti z nich dělají vynikající zloděje.
Nordi (seveřané, humanoidní rasa) Vysoký světlovlasý národ se světlou pletí. Domovem Nordů je Skyrim (rodný domov Atmory). Silní a robustní Nordové jsou známí svou odolností vůči mrazu. Jsou z nich velmi dobří válečníci. Existuje málo opodstatněný stereotyp, že Nordové nejsou příliš inteligentní. Skutečně bývají často negramotní, hrubí a nepříjemní, ale to není způsobeno jejich údajně nízkou inteligencí, ale jejich poněkud barbarskou kulturou.
Orkové Jsou známí především jako vynikající válečníci a bezkonkurenční kováři. Dávají přednost těžké zbroji. Orky nejčastěji najdete v orčích pevnostech, i když značný počet orků žije i ve městech, přestože jim zbytek Tamrielu tradičně nedůvěřuje.
Redguardi (humanoidní rasa) Jsou proslulí svou výmluvností, díky níž mohou vyniknout v obchodě i na jevišti. A díky svým řemeslným kořenům jsou vynikajícími kováři a tesaři. Jsou také proslulí svými akrobatickými schopnostmi a svébytnou divadelní a literární kulturou. Fyziologie jim umožňuje stát se dobrými válečníky, především šermíři.
Prohlášeníautorky
Nepodporuji válku, kterou rozpoutala ruská vláda svým agresivním chováním vůči Ukrajině, a toto jednání jednoznačně odsuzuji. Chápu, že pro některé z vás může být hraní na ruském herním serveru nepříjemné kvůli vnitřním rozporům, nebo vás může pohoršit, že o tomto serveru vůbec píšu. Ráda bych však zdůraznila, že v tomto případě jde pouze o hraní fantasy hry, která nijak neřeší aktuální politiku a není s probíhajícím konfliktem nijak spojena.
Já osobně to vnímám právě takto, a po několikaměsíční úvaze jsem se rozhodla toto téma zpracovat s ohledem na jeho apolitický kontext. Server je otevřený všem, nehledě na národnost. Skeletoshaa, kterého jsem měla možnost vyzpovídat, se během rozhovoru choval slušně, přátelsky a politickým tématům se zcela vyhýbal.
Toto prohlášení píšu, abych předešla případnému nepochopení svého konání a důvodů, proč jsem se rozhodla tento článek s rozhovorem napsat.
Na těchto stránkách používáme soubory cookies k nekomerčním účelům. Váš souhlas nám umožní zpracovávat především analytické údaje (návštěvnost webu, preferovaný obsah) prostřednictvím služby třetí strany – Google Site Kit. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční
Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.